Németországban matricás autópályadíj-rendszert vezetnek be

2014. Június 10. 11:13

Németországban matricás autópályadíj-rendszert vezetnek be, fizetni várhatóan 2016-tól kell majd.

A matricás rendszer egyszerű és nem túlzottan bürokratikus - indokolta a megoldást Alexander Dobrindt közlekedési miniszter német hírportálok hétfői beszámolója szerint. Azzal kapcsolatban, hogy az éves díj a várakozások szerint 100 euró lesz, a tárcavezető a bajor közszolgálati televíziónak azt mondta, hogy "a száz egy érdekes szám", de "lehet egy kicsit kevesebb is, főleg akkor, ha van ökobónusz" az alacsony károsanyag-kibocsátású kocsit használó autósok számára.

Az autópályadíj a bajor CSU követelésére került be a német kormány programjába. A bajor konzervatívok azt akarják elérni, hogy a külföldiek  fizessenek a német autópályák használatáért. Az uniós jogi előírások miatt azonban valamennyi autósra ki kell vetni a díjat, a németeket pedig valamilyen formában kompenzálják. Ennek részleteiről Alexander Dobrindt nem árult el részleteket, de hangsúlyozta, hogy a rendszer megfelel majd az uniós előírásoknak. "Egyetlen külföldi sem kerül hátrányos helyzetbe" - húzta alá a CSU politikusa.

A közlekedési minisztérium még a nyári parlamenti szünet előtt bemutatja a koncepciót, az idén megalkotják a szükséges jogszabályokat, és 2016-ban elindítják a rendszert.

Ellenzéki pártok támadják a tárca tervét. A kompenzációt csak a gépjármű üzemben tartási adó csökkentésével lehet elérni - emelte ki a Zöldek közlekedéspolitikai szóvivője, Valerie Wilms, aki a ZDF közszolgálati televíziónak nyilatkozva kiemelte, hogy "csak a németek profitálnak abból, ha egyszerre vezetik be az autópályadíjat és csökkentik a gépjárműadót, ez pedig a külföldiek egyértelmű diszkriminációja."

A Zöldek szerint  az autópályadíj bevezetése helyett a német és a külföldi teherautókra egyaránt vonatkozó úthasználati díjat kell kiterjeszteni - tette hozzá.
A Baloldal szerint a CSU a külföldieket terhelő autópályadíjjal közlekedéspolitika helyett a külföldieket célzó "kocsmai szintű, populista" hangulatkeltést folytat.

A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a 12 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. 2015-től a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek után kell majd fizetni, és 1000 kilométerrel növelik a díjfizetési kötelezettség alá vont szakaszok hosszát a kétszer kétsávos autóutak hálózatában.

Forrás: MTI

« Vissza a friss infókhoz

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

BAMOSZ Kft logo

BAMOSZ Kft

Pécs

Bizonytalan vagy, nem tudsz dönteni?
Térj be hozzánk, és mi megmondjuk, hogy mi a neked való vállalkozás! Segítünk a cég létrehozásában, gazdálkodásában, fejlődésében! Navigáljuk együtt a jövődet!

KNEIM-GM KFT. logo

KNEIM-GM KFT.

Győr

Küldetésünk, hogy megtaláljuk a legoptimálisabb adózási megoldásokat,így Ügyfeleinket a lehető legjövedelmezőbbé segítsük elő szaktudásunk és adójogi tapasztalatunk segítségével.

M.K.K. Egyesület Elnökének ajánlása:
"Az elmúlt évek során több száz könyvelővel találkoztam. Ezek közül csupán 10-20 kollégát ajánlanék jó szívvel országszerte. Mariann ezen kevesek közé tartozik. Ügyfeleihez való hozzáállása, szakértelme megalapozza ügyfelei bizalmát.

Füredi Péter logo

Füredi Péter

Budapest XVIII. kerület

Füredi Péter, mérlegképes könyvelő vagyok. Egyéni vállalkozóként 20 éves tapasztalattal rendelkezem, kis és középvállalkozások, egyéni vállalkozások könyvvitelével, illetve bérszámfejtési teendőivel kapcsolatban.

Amennyiben szükséges rendelkezem könyvvizsgálói, adószakértői és ügyvédi háttérrel.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: Nyaraljon a spanyol tengerparton