Nielsen: gyorsan terjed az e-kereskedelem
2014. Augusztus 27. 11:18
Világszerte egyre több fogyasztó vásárol az interneten; a fogyasztási cikkeket és szórakoztatással kapcsolatos termékeket online vásárolni szándékozók aránya duplájára emelkedett 2011 óta - derült ki a piackutató Nielsen kutatásából.
A válaszadók közel fele, 48 százaléka venne repülőjegyet, 46 százaléka ruházati cikket és 44 százaléka foglalna szállodai szobát interneten a következő hat hónapban.
A fogyasztási cikkek közül a babaápolást és -étkeztetést szolgáló termékeket online vásárolni szándékozók aránya 2011 óta ugrásszerűen, 12 százalékponttal, 20 százalékra emelkedett. A kozmetikumokat ennél is többen, a megkérdezettek 31 százaléka veszi az interneten.
A fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató cég felmérése azt is mutatja, hogy folyamatosan csökken a különbség a csak online böngészők és vásárlók között: ruházati cikk, belépőjegy, könyv, játék, szállodai szoba vagy utazásfoglalás esetében ugyanannyian böngésznek online, mint ahányan egyúttal vásárolnak is.
A többi fogyasztási cikk esetében szintén magas, 90 százalékos a böngészőkhöz viszonyított vevők aránya. Az élelmiszerek esetében például a válaszadók 30 százaléka az interneten tájékozódik, 27 százalékuk meg is veszi azt. A nagyobb kockázattal járó árucikkekről, mint például az elektromos készülékek vagy az autó, inkább csak informálódnak a fogyasztók - írja a jelentés.
Az online böngészés és vásárlás százalékos arányai hasonlóak Európában, Észak-Amerikában, továbbá a vizsgált három közép-keleti, valamint két afrikai országban.
Ázsiában és Óceániában legmagasabbak az online vásárlás arányai, a kutatásban szereplő termékek több mint felénél, 14 esetben előfordult, hogy az interneten vásárlók aránya nagyobb, mint a böngészőké.
A dél-amerikaiak szintén lelkes online vásárlók, magasabb a böngészők mutatója, mint a 22 százalékos globális átlag, de ott az online kiskereskedelem infrastruktúrája még nem felel meg az igényeknek - idézi a közlemény John Burbankot, a Nielsen stratégiai kezdeményezésekért felelős elnökét.
A kutatás továbbá rámutat arra, hogy egyre fontosabbak a mobil eszközök: Ázsiában és Óceániában a válaszadók 52 százaléka használ mobiltelefont böngészésre vagy vásárlásra, ez az arány Latin-Amerikában 48 százalék, Európában 33 százalék, Észak-Amerikában pedig valamivel több mint a megkérdezettek egynegyede.
A e-kereskedelemre vonatkozó globális felmérés 60 országban, több mint 30 ezer internetet használó fogyasztó megkérdezésével készült 2014. február 17. és március 7. között.
A Nielsen a kutatást csak olyan országokban végezte, ahol az internet penetráció legalább 60 százalék vagy minimum 10 millió lakos rendelkezik internet-hozzáféréssel.
Forrás: MTI
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
Grevindog Kft
Dunakeszi
Kis vállalkozások támogatása családias, vállalkozásbarát és 26 év tapasztalatának tükrében.
Tóth Tiborné
Budapest XVIII. kerület
Magas minőségi szinten nyújtott adózási, munkaügyi, tb, bérszámfejtésen túl
a könyvelt cégek tulajdonosai, alkalmazottai részére ingyenes szja bevallás elkészítését is vállaljuk.
Callidus Magyar - Német Könyvelési kft
Budapest VII. kerület
Társaságunkat 20 évvel ezelőtt - 1991-ben – alapítottuk, a német–magyar gazdasági kapcsolatok erősödésében felismerve az idegen nyelvet beszélő szakemberekkel kapcsolatos igényeket a kis- és középvállalkozások területén.