Egyre nehezebb a biztosítási üzletkötők dolga a Medián szerint

2014. November 10. 10:15

A biztosítási ügynökök munkája jelentősen nehezebb lett az elmúlt években, nemcsak termékeik értékesíthetősége romlott, de az ügyfelek is kevésbé bíznak bennük - derül ki a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet csütörtökön közzétett reprezentatív felméréséből.

Az intézet a magyar fogyasztók által használt pénzügyi termékek köréről, a biztosítók saját közvetítőhálózatának tevékenységéről, illetve a bankok és biztosítók közötti együttműködésről készített felmérést 2400 válaszadó személyes, illetve 326 biztosítási ügynök telefonos megkérdezésével.

A kutatás szerint a lakosság 78 százaléka használ legalább 1 banki szolgáltatást, és 63 százalékának van valamilyen biztosítása. A többség - 55 százalék - mind banki, mind biztosítási termékkel rendelkezik.

A Medián kutatása szerint a biztosítók közül az Aegon és az Allianz piaci részesedése a legnagyobb: a biztosítással rendelkezők 41 és 39 százaléka mondta magát ügyfelüknek, míg a Groupama Garanciát és a Generalit egyaránt a fogyasztók negyede említette.

A kutatás szerint az elmúlt 2 évben az ügyfelek 28 százaléka vásárolt vagy újított meg banki terméket, és 36 százaléka vásárolt vagy újított meg biztosítási terméket. Az értékesítési csatornák közül a bankok esetében "mindent visz" a bankfiók. A biztosítások értékesítése kevésbé koncentrált, majdnem minden 3. ügyfél közvetítőn keresztül vett vagy újított meg biztosítást, míg minden 10. online tette ezt.

A mindkét féle pénzügyi termékkel foglalkozó ügynökök közel háromnegyede, 72 százaléka többet tud az általa értékesített biztosítási termékekről, mint a bankiakról, és kétharmaduk azt gondolja, hogy banki terméket nehezebb értékesíteni, mint biztosítást: állításuk szerint ahhoz, hogy el tudjanak adni egy biztosítási terméket 4, míg egy banki termék értékesítéséhez 7 ügyféllel kell találkozniuk.

A biztosításközvetítők által leggyakrabban ajánlott két banki termék a lakás-takarékpénztári megtakarítás (41 százalék) és a folyószámla (32 százalék), de ezeket is az ügynökök csupán 19, illetve 20 százalékának sikerült legalább egy alkalommal eladni.

Bár a biztosítók és bankok számos megállapodást kötöttek annak érdekében, hogy a biztosításközvetítők banki termékeket is árulhassanak - az ügynökök 91 százaléka tud ilyen megállapodásról -, magukat a banki termékeket kevésbé ismerik az ezeket a termékeket értékesítő közvetítők, és 44 százalékuk soha nem is próbált meg eladni ilyet.

Forrás: MTI

« Vissza a friss infókhoz

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Könyvelőiroda Neumanné Érsek Szilvia logo

Könyvelőiroda Neumanné Érsek Szilvia

Székesfehérvár

Székesfehérvár Belvárosában, az Adóhivatalhoz, Okmányirodához közel működik irodám. Vállalom Egyéni és Társas vállalkozások teljeskörű könyvelését, bérszámfejtést , adótanácsadást, adóbevallások készítését. Társasházak és nonprofit szervezetek könyvelését is vállalom.

ABACUS DUO Könyvvizsgáló és Tanácsadó Kft. Törökné Halász Zsuzsanna bejegyzett könyvvizsgáló logo

ABACUS DUO Könyvvizsgáló és Tanácsadó Kft. Törökné Halász Zsuzsanna bejegyzett könyvvizsgáló

Békéscsaba

Ha hosszú távra keres partnert a számviteli, adózási feladatainak ellátására, és egy személyes, kizárólag Önt kiszolgáló könyvelő irodát keres, akkor mi vagyunk azok.
Egy könyvelő iroda, amely csak az Öné.

ANANTI Kft. logo

ANANTI Kft.

Budapest III. kerület

Egyéni vállalkozók és társaságok teljes körű könyvelése,
adóhatóság előtti képviselete.
Társaságok mérlegbeszámolójának auditálása, átalakulással kapcsolatos könyvvizsgálati feladatok ellátása.
Uniós támogatással megvalósuló projektek könyvvizsgálata.

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: cegmenedzseles.hu