Nyugat-Európában legfejlettebb a láncok saját márkáinak piaca
2015. Január 05. 11:16
A kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek piaca Nyugat-Európában a legfejlettebb, ahol a vásárlók a csomagolt napi fogyasztási cikkek vásárlásánál nagyjából minden harmadik eurót kereskedelmi márkás árukra költik - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.
A globális felmérést a kereskedelmi márkák iránti fogyasztói bizalomról 2014. február 17. és március 7. között végezték, több mint 30 ezer internetet használó fogyasztó megkérdezésével hatvan országban: Európában, Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten valamint Afrikában.
A piackutató cég az MTI-hez hétfőn eljuttatott tájékoztatása szerint a kereskedelmi márkák értékben mért piaci részesedése 45 százalékkal Svájcban a legnagyobb, majd az Egyesült Királyság és Spanyolország következik 41-41 százalékkal. Legalacsonyabb, 5 százalékos a mutató Ukrajnában, míg Oroszországban 6 százalék
Az európai fogyasztók átlag 70 százaléka úgy gondolja, hogy a gyártói márkák mellett a kereskedelmi márkák jó alternatívát jelentenek, valamint 69 százalékuk szerint előnyös ár-érték arányt képviselnek a láncok saját márkái. A megkérdezett európaiak közül csak átlag minden harmadik vélekedik úgy, hogy a kereskedelmi márkák nem felelnek meg a minőségi igényeinek.
A magyar fogyasztók többsége szintén kedvezően ítéli meg a boltláncok kereskedelmi márkás élelmiszereit, háztartási vegyi áruit és kozmetikai cikkeit, több mint 70 százalékuk ezen termékek minőségének javulását érzékeli az utóbbi időben.
A cég közleménye idézi Szűcs-Villányi Ágnest, a Nielsen osztályvezetőjét, aki elmondta, hogy a saját márkás termékek teljes forgalmának kétharmad körüli aránya diszkontokra jut, nem csak mennyiséget, hanem értéket tekintve is.
Forrás: MTI
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
Adócentrum Kft
Nagydorog
Adótanácsadási, számviteli, bér adminisztráció és egyéb üzletviteli szolgáltatást nyújtunk partnereink részére.
KONTIR-SPIRIT Bt.
Budapest
Az ön sikerei a mi sikereink is! Ön kizárólag saját vállalkozásának irányításával törõdjön, a bonyolult jogszabályok betartásáról mi gondoskodunk.
Irodánk politikája az, hogy mindezt legjobb tudásunk szerint tegyük. Az adóhatóságok ellenõrzései egyre gyakoribbak, így ezeknek már csak és kizárólag, magasan képzett könyvelõ, számviteli szakemberek segítségével lehet megfelelni.
A vállalkozások vezetõi és tulajdonosai anyagi, vagy akár büntetõjogi felelõsséggel tartoznak mûködésük törvényi elõírá