eNet: átalakulóban vannak a tévézési szokások

2015. Március 24. 11:16

Az online elérhető tartalmak és az okoseszközök véget vetnek a hagyományos tévézés aranykorának - derül ki az eNet Internetkutató és Tanácsadó Kft. és a Telekom felméréséből.

A "Jelentés az internetgazdaságról" kutatássorozat legfrissebb verziója szerint már nem csupán valós időben nézzük a televízióban sugárzott műsorokat, hanem rögzítjük és visszanézzük azokat, online kölcsönzünk filmeket és videómegosztó oldalakat látogatunk.

Mitöbb, a tévézéshez többé már tévére sincs szükség a kutatás alapján: a felnőtt netezők 80 százaléka legalább egy másik eszköz képernyőjén is szokott filmeket, videókat nézni. A mobilinternet révén pedig az okostelefonok és tabletek használatával már bárhol és bármikor lehetővé válik a tévézés.

A megkérdezettek többségének van valamilyen egyéb képernyője, 66 százalék laptopot, 62 százalék okostelefont, 60 százalék asztali számítógépet, 34 százalék pedig tabletet használ és ezen eszközöket - mozgóképes tartalmakat tekintve - főként online videónézésre alkalmazzák.

Az élő tévéműsor megtekintése, valamint a tévéműsor visszanézése egyelőre kevésbé jellemző, mindkettő túlnyomórészt a laptopot használók körében fordul elő, azonban még esetükben sem éri el a 20, illetve a 40 százalékot.

A mobil eszközök alapvetően változtatták meg a tartalomfogyasztás módját, míg a tévé közös elfoglaltság volt, a hordozható készülékekkel a tudatos fogyasztó egyedül, bárhol és bármikor, bármilyen igényeinek megfelelő tartalomtípust választhat.

Ennek megfelelően a videómegosztó oldalak egyre népszerűbbek, a felnőtt internetezők 42 százaléka innen szerez filmeket, 39 százalék rendszeresen fájlcserélő oldalakat használ és a válaszadók közel ötöde rögzíti a televízióban sugárzott műsorokat, alig több mint tizedük pedig online videótékából kölcsönöz.

A videómegosztó oldalak közül továbbra is a YouTube a legnépszerűbb, az internetezők 95 százaléka látogatja valamilyen rendszerességgel, míg az Indavideo és a Videa esetében ez az arány mindössze 54, illetve 45 százalék. A gyakoriságot tekintve is a YouTube áll az első helyen: a válaszadók több mint negyede naponta látogatja, harmada pedig hetente többször.

A kutatás egyúttal arra is rámutatott, hogy a megkérdezettek csupán 17 százaléka használ okostelevíziót, ugyanakkor 12 százalék tervezi ilyen készülék vásárlását a következő egy évben. Az okostévével rendelkező netezők több mint kétharmada legalább alkalmanként használja készüléke többletfunkcióit, túlnyomórészt (84 százalék) más eszközökről történő saját médiatartalmak megtekintésére, legkevésbé pedig internetbank elérésére. Alkalmazásokat már a válaszadók kétharmada szokott futtatni smart TV-n.

Az internetezők véleményét reprezentáló eNet kutatás 667, 18 évnél idősebb internetező megkérdezésével, 2014. december vége és 2015. január eleje között készült.

Forrás: MTI

« Vissza a friss infókhoz

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Ván Iroda Kft. logo

Ván Iroda Kft.

Kiskunhalas

Fő célunk, hogy magas színvonalú szolgáltatással segítsük ügyfeleink üzleti sikereinek előmozdítását.

Kissné Bátki Gabriella logo

Kissné Bátki Gabriella

Szárliget

15 éves szakmai tapasztalattal állok ügyfeleim rendelkezésére. Megbízható precíz könyvelőt keres? Várom jelentkezését! Újonnan alakuló-már működő cégek illetve végelszámolás, felszámolás számviteli feladatainak elvégzését teljeskörű könyvelését, számvitelét, adóügyintézését, bérszámfejtését vállalom.

Takács Zoltán Balázs logo

Takács Zoltán Balázs

Küngös

Szeretné, ha jó kezekben lenne könyvelése? Szeretné, ha bevallásai időben megérkeznének a hatóságokhoz? Kérje ajánlatunkat még ma!

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: cegmenedzseles.hu