Elérendő eredmények a személyügy, kontrolling, szervezés terén
2013. Április 24.
Az elérendő eredmények listája
• a rövid és hosszú távú tervek határidőre a megkívánt mélységben és a tulajdonosi szándékot figyelembe véve elkészülnek
• a cégnek olyan a szervezettsége, hogy gazdaságosan tud működni és fel tudja venni a versenyt termelékenységben a versenytársakkal
• megfelelő részletességgel el van készítve a szervezési tábla, a szervezeti és működési szabályzat, az üzletszabályzat, az alapító okirat
• le vannak írva a cégben szokásos eljárások, szabványok, szokványok, fortélyok és know-how-k
• mindenkinek olyan részletes munkaköri leírása van, amely alapján egy esetleges személycsere után egy jó képességű ember néhány héten belül már szinte hibátlan munkát tud végezni (még lehet, hogy nem elég gyors, de amit csinál, az hasznos)
• ki vannak alakítva és le vannak írva a belső és külső kommunikáció szabályai, az információ feldolgozási helyek, elő van írva a feldolgozási mérték és a meg vannak szervezve a továbbítási utak,
• valamennyi a vezetéshez szükséges adat és ezek alapján elkészített gazdaságossági számítás rendelkezésre áll,
• az alkalmazott munkatársak jó képességűek, képzettek, valamint akarnak és tudnak is dolgozni, illetve képesek a szükséges döntéseket gyorsan és határozottan meghozni,
• a cégben dolgozó munkatársak képesek csapatban dolgozni, elfogadják a szabályokat és alkalmazkodnak egymáshoz,
• a munkatársak alaposan be vannak tanítva a posztjukon elvégzendő teendőkre,
• a munkatársak tisztában vannak a tőlük elvárt eredményekkel és el is érik azokat,
• a cégbe nem illő munkatársak eltávolításra kerülnek (élősködők, bajkeverők, versenyben helytállni képtelenek, megbízhatatlanok, fegyelmezetlenek, döntésképtelenek, gondolkodásra és tanulásra képtelenek, együttműködésre képtelenek stb.),
• a cégben a munkatársak termelékenysége kiváló,
• a cégben minden munkatársnak mérik a teljesítményét és tanácsot adnak nekik arra, hogy azt hogyan tudják fokozni,
• a cégen belül mindenki tisztességes, becsületes, bajtársias és etikus magatartást folytat,
• a kiadott utasítások, projektek határidőre és költségkereten belül teljesülnek.
Jámbor óhajok – hallom sokszor az ügyfeleimtől, amikor előadom nekik ezt a listát. El sem tudják képzelni, hogy ezt egyáltalán el lehet érni! Tisztában vagyok a hazai kkv állapotokkal, magam is vagy 15 évig céget vezettem és már hét éve vagyok tanácsadó, s ezalatt több mint 70 kkv-ban dolgoztam.
A legtöbb cégből az itt felsorolt eredmények, állapotok hiányoznak vagy csak nyomokban vannak meg. Az elért alacsony színvonal nem indok arra, hogy beletörődjünk ebbe és ne is tudjuk, milyen lenne a normális állapot. Mert bizony ez még csak nem is ideális, hanem csak egyszerűen a normális állapot! Mit lehet tenni, hogy ezt elérjük?
Először is létre kell hozni a cég méretétől függően egy vagy több ilyen posztot. Azután ki kell alakítani az olyan munkaköröket, amelyek létrehozásának a célja ezen állapotok elérése. Majd meg kell találni az erre képes embereket, rá kell beszélni őket, hogy e manapság még szokatlan feladatkört elvállalják és azután hajrá: már csak működtetni kell.
Meglehetősen részletesen írok a teendőkről a Management Kiadónál 2005-ben megjelent „Rakd rendbe a pénzügyeidet!” című könyvemben, onnan lehet átemelni munkakör elemeket, illetve jelen könyvben is elég sok adat van arra, hogyan kell szervezni, kiegyensúlyozott mérőszám rendszert kialakítani, tervezni, kontrolleri munkát végezni.
Megosztom még a legfurcsább érvet, amit ezen részleg létrehozása ellen eddig hallottam. Ez úgy szólt, hogy „jó-jó, valóban kellene szervezési tábla, munkaköri leírás, folyamatleírás, minőségbiztosítási rendszer, szervezési és működési szabályzat stb., de mi van, ha mindezek létrejöttek és már nem lesz szükség erre a munkatársra”?! Ezek első létrehozása eleve 1-2 éves munka, s amint létrejöttek, máris megjelenik az igény a még jobb minőségű szervezésre, tananyagra, betanítási szisztémára, belső ellenőrzési rendszer finomításra, gazdasági kalkuláció és teljesítménybér jobb összehangolásra és ehhez hasonlókra.
Soha még olyat nem láttam, hogy egy ilyen rendszer létrehozásában jeleskedő munkatársnak ne lett volna az idők végezetéig további teendője a cégben!
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
V-VALEUR Kft.
Budapest III. kerület
A könyvelés és könyvvizsgálat terén nagy gyakorlattal rendelkezünk az alábbi ágazatokban: befektetési alapok, bútoripar, egészségügy ( gyógyszer forgalmazás), élelmiszeripar, építőipari fővállalkozás, kereskedelem ( játék, ékszer, számítástechnikai eszközök), lízing, mezőgazdaság ( erdőgazdaság), PR tevékenység, kommunikáció, számítástechnikai szolgáltatás, takarékszövetkezetek, pénzügyi intézmények, vagyonkezelés zálogházak tevékenysége.
Igény esetén hivatalos szervek: MNB, NAV előtti képviseletet is vállalunk.
Rentabilitás Kft
Békéscsaba
A Rentabilitás Kft. több mint 35 éve végzi tevékenységét könyvviteli és tanácsadási területen. A társaságunk fő célja egy olyan szakértő csapat létrehozása, amelynek nem létezik megoldhatatlan számviteli vagy adózási feladat. Az ügyfélélményen alapuló visszajelzések számunkra azt mutatják, hogy a vállalkozók olyan könyvelőirodát keresnek ahol a szakértelem az elsődleges mérce. Ennek az elvárásnak igyekszünk minden nappal egyre jobban megfelelni.
Duo-Ász Könyvelő Iroda
Aszód
Irodánk vállalja egyéni és társas vállalkozások, alapítványok, egyesületek, társasházak teljes körű könyvelését, bér-tb-munkaügyi ügyintézését, alakulásban való közreműködést, NAV-Tb előtti képviseletet, bevallások határidőben való beküldését az iroda ügyfélkapuján keresztül és adó-üzletviteli tanácsadást.