A szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez Magyarországon
2014. Március 03. 13:13
A hazánkban működő szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez Magyarországon. A cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége – derül ki az EY Nemzeti SSC Felméréséből.
„A szolgáltató központok magyarországi jelenléte egyértelmű sikertörténet, különösen az elmúlt öt év vonatkozásában. Ez a felívelés tovább tarthat, hiszen az itt jelenlévő cégek kétharmada bővítést tervez. A központoknak ugyanakkor számos gyakorlati kihívásra is válaszolniuk kell, amelyek közül különösen fontos a megfelelő képzettséggel rendelkező munkaerő utánpótlása. Egyebek mellett ezt is segítheti a szektor és a kormányzat közötti együttműködés” – mondta Havas István az EY vezérigazgatója a jelentést bemutató konferencián.
„Magyarország a szolgáltató központok egyik európai központjává vált, miután egyre több termelő vállalat hozza Magyarországra szolgáltatási üzletágait is. Mára a kis híján 80 szolgáltató központ több mint 30 ezer embernek ad munkát” – hangsúlyozta Szijjártó Péter a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára a találkozón.
Elégedettség és bővítési kedv jellemzi a szolgáltató központok
Magyarországot az elmúlt öt évben gyakrabban választották szolgáltató központjaik helyszínéül a globális vállalatok. A jelenleg hazánkban működő cégek 38 százaléka ebben az időszakban kezdte meg működését. Különösen pozitív, hogy a válaszadók 87 százaléka szerint vállalatuknak sikerült elérnie vagy felülmúlnia az induláskor kitűzött célokat – mutat rá az EY Nemzeti SSC Felmérés.
A magyarországi központok globális szintű szolgáltatásokat nyújtanak, kétharmaduk úgy nyilatkozott, hogy operációjukkal több mint húsz piacot látnak el. Az általuk kiszolgált országok sorát Németország és Franciaország vezeti – derül ki jelentésből.
A cégek többsége a sokoldalúan képzett munkaerőt, a munkavállalók nyelvtudását és az alacsony költségeket tartja az ország legnagyobb erősségének.
A Magyarországon működő szolgáltató központok 68 százaléka bővítést tervez. Ennek keretében több mint hetven százalékuk ötvennél több munkahelyet teremtene a következő időszakban. Szolgáltatásaik közül leginkább a pénzügyi és az ügyfélszolgálati funkcióik bővítését tervezik.
Gyakorlati kihívások a munkaerő, az oktatás és kommunikáció terén
A felméréshez kapcsolódó konzultáció során a szolgáltató központok vezetői négy pontban foglalták össze a szektor előtt álló gyakorlati kihívásokat. Ezek között szerepel a munkaerő megszerzése és megtartása, a jelenlegi oktatási rendszerek és gyakorlatok hatékonyabbá tétele, a kormányzati és uniós támogatások rendszerének finomhangolása, valamint a szektor kommunikációjának javítása.
Sorsdöntő stratégiai kérdések előtt a központok
Az EY elemzése szerint a jövőjüket alapvetően befolyásoló stratégiai kérdésekre is választ kell adniuk a szolgáltató központoknak.
Ezek közül az egyik legfontosabb, hogyan tudják úgy átalakítani szervezetüket, hogy megfeleljenek az új piaci elvárásoknak. A szektorban ugyanis globális korszakváltás zajlik. Az úgynevezett első generációs, döntően egy-egy funkciót ellátó központok aránya folyamatosan csökken. Ezzel szemben egyre jobban növekszik a többfunkciós második generációs és multifunkcionális globális üzleti központok száma, amelyek már komplex folyamatokat támogatnak.
A hosszú távú siker és a befektetési célok legteljesebb elérése érdekében a szolgáltató központoknak nagy hangsúlyt kell fektetniük a projekt menedzsmentre, a tudásátadás biztosítására és a folyamathatékonyságra. Ennek egyik fontos eleme lehet - például a pénzügyi funkciókat ellátó központok esetében - a pénzügyi jelentési folyamataik centralizálása, amellyel nagyobb mértékű standardizálást és jobb minőségi mutatókat érhetnek el, valamint költséghatékonyabbá tehetik a könyvvizsgálatot.
Forrás: noguchi
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
Kontora Ügyvitel Kft.
Budapest, Kemence
Vállaljuk gazdasági társaságok teljes körű könyvelését, bérszámfejtését, hatóságok előtti képviseletét. Munkánkat precizen, pontosan felelősség vállalással végezzük. Korrekt áron, korrekt szolgáltatást nyújtunk.
Baranyainé Tamás Szilvia
Győr
Teljes körű adószakértés, adótanácsadás, könyvviteli szolgáltatás, bérszámfejtés egyéni és társas vállalkozások, nonprofit szervzetek, részére szakmai felelősségbiztosítással. Cégalapítás, jogi tanácsadás ügyvédi háttérrel.
Szivárvány Könyvelés Kft
Budapest III. kerület
A vállalkozásának /egyéni, társas vállalkozás/ legmegfelelőbb módon és kedvező áron vállaljuk:
teljes körű,számviteli szolgáltatás nyújtását, de az igényeinek és a vállalkozásának legmegfelelőbb tartalommal és formában.
Több éves. széleskörű szakmai tapasztalattal elkészítjük:
adóbevallását , könyvelését, bérszámfejtését, egyéb szükséges feladatokat, mérleg ( beszámoló) elkészítését (elektronikus beadását)
A hatóságok előtti képviseletét / NAV, OEP, ONYF, stb/
Állandó, közvetlen kapcsolattal