A magyar fogyasztóvédelem élen jár a veszélyes termékek kiszűrésében
2014. Március 27. 10:17
Tavaly Magyarország küldte a legtöbb jelzést a nem élelmiszerjellegű termékek európai uniós riasztási rendszerébe, amelynek célja a veszélyes termékek kiszűrése.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2013-ban 278 riasztást küldött az EU RAPEX elnevezésű rendszerébe, ezzel Magyarország adta a bejelentések 12 százalékát - közölte a hatóság szerdán az MTI-vel.
A magyar hatóság 2013-ban 154 ruházati terméket és divatcikket, 32 villamossági terméket, 31 gyermekjátékot, 22 karácsonyi fényfüzért, 19 lámpatestet, illetve 20 egyéb olyan fogyasztási cikket jelentett be, amely súlyos kockázatot jelentett a fogyasztókra nézve.
Az NFH közleménye szerint 2013-ban 1981 súlyos kockázatot jelentő termékről érkezett be bejelentés a RAPEX-be. Ezen túlmenően a rendszerben 89 bejelentést regisztráltak nagy és közepes kockázatú termékekkel kapcsolatban, és további 294 tájékoztatás is beérkezett a tagállamok részéről.
A riasztások terén a legaktívabb országok között van Németország és Spanyolország is, az előbbi 259, az utóbbi 254 súlyos kockázatot tartalmazó riasztást küldött tavaly az uniós jelzőrendszerbe.
A 2013-as jelentés szerint a legnagyobb mennyiségű veszélyes termék továbbra is Kínából érkezett az unió piacára. A termékkategóriák közül a ruházati termékekre és divatcikkekre (583), valamint a gyermekjátékokra (580) érkezett a legtöbb bejelentés. Gyakori volt a riasztás tavaly a villamossági termékekkel (207), a gépjárművekkel (160) és a kozmetikumokkal (106) kapcsolatban is.
A RAPEX feladata a potenciálisan veszélyes termékekre és a tagállami jogérvényesítési fellépésekre vonatkozó információk gyors továbbítása. Segítségével a fogyasztókra veszélyes termékek korábban azonosíthatók és távolíthatók el az EU piacairól.
Az uniós riasztási rendszer 2003-as létrehozása óta folyamatosan nő a beérkező értesítések száma, valamint az értesítésekre válaszul hozott intézkedések aránya: míg 2003-ban alig 200 értesítés futott be, a rendszer mára évente több mint 2000 bejelentést dolgoz fel. 2013-ban összesen 2364 intézkedésre került sor az uniós tagállamok részéről, ez a szám 2012-höz viszonyítva 3,8 százalékkal nőtt.
Az NFH Magyarország uniós csatlakozása, 2004. május 1-je óta látja el nemzeti kapcsolattartóként a RAPEX rendszer működtetésével kapcsolatos feladatokat.
Forrás: MTI
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
OLTVÁNYI ÉS TÁRSA BT
SZEGED
Küldetésünk, hogy ügyfeleink az üzletük sikereire, szakmai tennivalóikra összpontosíthassák figyelmüket, ne az adózás, a számvitel a munkajogi, cégjogi kérdések és egyéb üzleti ügyvitel okozzanak számukra fejtörést.
Lakatos Klára
Baja
Precíz megbízható könyvelés - korrekt áron!
Családi vállalkozás keretében működő könyvelőirodánk komplett szolgáltatást nyújt a könyvelési és számviteli szolgáltatások körében. Induló vállalkozások adótervezésétől, a rendszeresen felmerülő számviteli feladatokon át, a döntések előkészítéséhez adótanácsadással segítve állunk az egyéni vállalkozók és cégek rendelkezésére, akár távkönyvelési szolgáltatás keretében is!. Magánszemélyek részére SZJA bevallás készítését 1 napos határidővel vállaljuk.
Kép-Tan Könyvelőiroda
Budapest VI. kerület
Célunk, hogy ügyfeleink adminisztrációjának lehető legnagyobb részét elvégezve segítsük céljai elérésében, így a lehető legtöbb idejük marad saját szakmájuk művelésére. Nálunk a munka nem "futószalag"-szerű, hanem maximális figyelemmel, nem mellékesen a lehető legnagyobb körültekintéssel, probléma-megoldó készséggel fordulunk ügyfelünk felé.