A Tej Terméktanács szerint az ágazat túléléséhez modern feldolgozóipar kell
2015. November 27. 10:01
A tejtermelőknél az utóbbi időben megvalósult fejlesztések nem elegendőek a hazai tejtermelés életben tartásához, az csak a feldolgozóipar erősítésével érhető el - mondta Mélykuti Tibor, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke csütörtökön Velencén, a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen rendezett Nélkülözhetetlen marketing című V. Tejágazati konferencián.
Úgy vélte, nincs könnyű helyzetben a magyar tejágazat, a legnagyobb gondban pedig a tejtermelők vannak. A jó minőségű magyar tejet belföldön kellene feldolgozni, amihez modern, versenyképes és hatékony hazai feldolgozóiparra lenne szükség - mondta. Hozzátette, hogy a hazai tejfeldolgozás megerősítése tökéletes összhangban van a kormány munkahelyteremtési szándékaival.
A hazai alapanyagok legnagyobb hányadát a közepes és nagyvállalatok dolgozzák fel jelenleg, ám az elnök szerint a 2020-ig tartó uniós ciklusban lehetőség lesz a mikro- és kisvállalkozások fejlesztésére is.
Kiemelte: az élelmiszerbiztonság szempontjából megbízható, magas hozzáadott értékű tejtermékek fogyasztását is ösztönözni kell a jövőben. El kell fogadtatni a fogyasztókkal a termékeket, ki kell emelni azok pozitív egészségügyi hatásait - mondta.
Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt vezérigazgatója előadásában rámutatott: a turizmus a magyar agrárium számára egyfajta kitörési pontot jelent, miközben az agrárium jelentősen színesíti a turisztikai kínálatot és felhívja a figyelmet a nemzeti értékekre.
Emlékeztetett arra, hogy az idén indult el az a 420 millió forintos marketingkampány, amely a tejfogyasztást kívánja népszerűsíteni. A fogyasztásösztönzés nyári kampánya után decemberben ismét lesz kóstoltatás különböző áruházláncokban, de a tejfogyasztás jelentőségére hívják fel a figyelmet a televízió- és rádióspotok, illetve az online és közösségi médiás megjelenések is.
Faragó Péter jelezte, hogy 2016-ban is folytatódik a hazai tejtermékek és a tudatos fogyasztást növelő minőségi védjegyek erősítése. Jövőre a külföldi kiállításokon való megjelenés, a nemzeti agrárstandok és a tej, mint brand megerősítése is cél lesz.
Megjegyezte, hogy a turizmus és a tejágazat kapcsolódása a gasztronómia területén a legnagyobb, így 2016, mint a gasztronómiai élmények éve, agrármarketingben pedig a belföld éve tovább erősíthetik a hazai tejágazatot.
Forrás: MTI
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
LIBRA Account-Team Kft
Makó
2001. óta állunk rendelkezésére a Csongrád megyei kisvállalkozásoknak, egyéni és társas vállalkozásoknak valamint őstermelőknek és családi gazdálkodóknak. A 2011.évtől non-profit szervezetek, egyesületek könyvvitelét is vállalja könyvelőirodánk.
Átfogó adó-, TB-, jogi és számviteli ismeretekkel rendelkező szakemberekből álló csapatunk várja a vállalkozókat.
Countplus Kft
Budapest XIV. kerület
A könyvelés adószakértés nélkül csak a hatóságok kiszolgálója!
Társaságunk összes munkatársa mérlegképes könyvelői végzettséggel rendelkezik, de ez a mai gazdasági és adójogi helyzetben kevés!
Adó-Fórum 2010 KFT
Debrecen
Könyvelőirodánk Debrecen belvárosában müködik
Alkalmazottaink mérlegképes könyvelők. Adótanácsadónk is van.
Cégalapitáshoz ügyvédi kapcsolattal rendelkezünk.
Könyvvizsgáló kapcsolatunk van.