Életbe lépett az első dízelautó-használati korlátozás Németországban

2018. Június 01. 09:00

Életbe lépett csütörtökön az első dízelautó-használati korlátozás Németországban, a légszennyezettség miatt bevezetett intézkedést Hamburgot, az ország második legnagyobb városát és a régebbi dízelmotorral működő kocsikat érinti.

Az 1,8 millió lakosú város Altona nevű kerületének egyik nagy forgalmú főútvonala, a Max Brauer Allee egyik 580 méteres szakaszáról valamennyi járművet kitiltottak, amely Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelmotorral működik.

Egy másik forgalmas altonai utca, a Stresemannstrasse egyik 1,6 kilométeres szakaszáról pedig az Euro 6-osnál alacsonyabb besorolású motorral üzemelő teherautókat tiltották ki.

A korlátozásra és az elkerülő útvonalakra száznál is több közlekedési tábla hívja fel a közlekedők figyelmét. A rendőrség szúrópróbaszerűen ellenőrzi a behajtási tilalom betartását, és egyelőre csak figyelmeztet.

Később büntet is, a szabályszegő autósok 25 euró (8000 forint), a teherautósok 75 euró bírságot kapnak. A korlátozás nagyjából 180 ezer hamburgi autóst érint.

Jens Kerstan környezetvédelmi szenátor csütörtöki tájékoztatóján hangsúlyozta, hogy a nitrogén-dioxid-szennyezés csökkentésének minden egyéb lehetőséget kimerítették, így nem volt más választásuk, mint a dízelüzemű járművek használatának korlátozása.

A tartományi rangú város kormányának környezetvédelmi ügyekért felelős tagja hozzátette, hogy a korlátozást akkor vonják vissza, ha az  egészségügyi határérték alá süllyed a levegő nitrogén-dioxid-tartalma, vagy ha a szövetségi kormány az érintett járművek korszerűsítésére kötelezi a gyártókat.

A Zöldek pártjának politikusa bírálta a szövetségi kormány politikáját, szerinte a berlini vezetés az autóipari cégeket védi a polgárok egészsége helyett.

A korlátozás lakossági fogadtatása vegyes. A Max Brauer Allee egyik kávézójának üzemeltetője, Hans Hetges az Norddeutscher Rundfunk (NDR) regionális közszolgálati médiatársaságnak elmondta, hogy a környékbeliek már régóta dühösek a döntéshozókra a rossz levegő miatt.

Az út mellett már több mint egy évtizede működik egy mérőberendezés, amely mindig is az egészségügyi határértéket meghaladó szennyezettségi értékeket mutatott, "és soha nem történt semmi".

A korlátozást végül csak azért vezették be, mert "Brüsszel azt mondja, hogy mostantól fizetnetek kell" a légszennyezettség miatt - tette hozzá a hamburgi férfi, akinek 35 éve van kávézója a Max Brauer Allee-n.

Sascha Stratmann, aki vásári standján friss epret árul az út mentén, azt mondta, hogy a behajtási korlátozás "elmebaj". Felvetette, vajon mire jó két kilométernyi útszakasz lezárása, ha három kilométert kell miatta kerülni.  A végeredmény az, hogy még több kipufogógáz kerül a levegőbe.

A korlátozás alapja a szövetségi közigazgatási bíróság  februári döntése, amely lehetővé tette, hogy kitiltsák a régebbi dízelüzemű járműveket a szennyezett levegőjű városokból.

A döntés több millió tulajdonost érinthet Németországban, járműveik értéke a használat korlátozásának lehetősége miatt csökkenhet, a motor átalakítása pedig a gyártókat terhelheti meg milliárd eurós nagyságrendű költségekkel.

Az Európai Bizottság május közepén beperelte Németországot a főleg a dízelmotorok használatával a légkörbe kerülő nitrogén-dioxid egészségügyi határértéken felüli kibocsátása miatt. A Brüsszel által indított per súlyos pénzbüntetéssel érhet véget.

Kormányzati adatok szerint a szennyezettség nagyjából 70 településen haladja meg az európai uniós szabályokban engedélyezett szintet.

A Bild című lap csütörtöki összeállítása szerint Hamburg után csaknem valamennyi nagyvárosban korlátozhatják a dízelautók használatát, a többi között Berlinben, Münchenben, Frankfurtban és Stuttgartban is szükség lehet erre a légszennyezettség miatt.

A szövetségi kormány korlátozások, behajtási tilalmak nélkül kívánja orvosolni a problémát.

Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter május közepén bejelentette, hogy az önkormányzatokkal kidolgoznak egy programot, amelynek végrehajtásával 10 alá csökken a légszennyezéssel sújtott települések száma a dízelmotoros járművek kitiltása nélkül.

Forrás: MTI

« Vissza a friss infókhoz

Vállalkozói Szemléletű Könyvelő Irodák Magyarországon

Keresse a V licenccel rendelkező könyvelőket!

V Pont bemutató:

Kollár Gáborné logo

Kollár Gáborné

Tápiószentmárton

Regisztrált mérlegképes könyvelőként, 2000 óta egyéni vállalkozás keretei között végzem a könyvviteli szolgáltatást.
Irodámban egyéni és társas vállalkozások, mezőgazdasági őstermelők és családi gazdaságok teljes körű könyvelési, adóbevallási és adatszolgáltatási feladatait végezzük.
Igény szerint az iratok feldolgozása és a személyes konzultáció történhet a megbízó székhelyén is.
Kérésre a könyvelési anyagot is a vállalkozás székhelyén vesszük át.
Szakmai felelősségbiztosítással rendelkezem.

V-VALEUR Kft. logo

V-VALEUR Kft.

Budapest III. kerület

A könyvelés és könyvvizsgálat terén nagy gyakorlattal rendelkezünk az alábbi ágazatokban: befektetési alapok, bútoripar, egészségügy ( gyógyszer forgalmazás), élelmiszeripar, építőipari fővállalkozás, kereskedelem ( játék, ékszer, számítástechnikai eszközök), lízing, mezőgazdaság ( erdőgazdaság), PR tevékenység, kommunikáció, számítástechnikai szolgáltatás, takarékszövetkezetek, pénzügyi intézmények, vagyonkezelés zálogházak tevékenysége.
Igény esetén hivatalos szervek: MNB, NAV előtti képviseletet is vállalunk.

Kóródi Sándorné logo

Kóródi Sándorné

Tapolca

Megbízható korrekt munka, magasszíntű szakmai felkészültség

További vállalkozó szemléletű könyvelő irodák

Hirdetés: cegmenedzseles.hu