Az értékesítő munkaköri feladatairól
2013. Május 24.
A rendszere abból áll, ahogy a találkozóit megszervezi, mennyit találkozik új ügyfelekkel. Hogyan tudja ezt összehangolni azzal, hogy a régi vevőivel ápolja a kapcsolatot. A munkájának eredménye, hogy több a cég bevétele, mint a beszerzés és a működési költségek. Egy szabály, hogy érkezzen pontosan. Egy másik, hogy ne adjon el semmit beszerzési ár alatt.
Az értékesítő feladatai rendszerbe foglalva a következők: Megtalál – Minősít – Lezár – Utánkövet.
Megtalál:
Az értékesítő, vagy kis cégnél az ügyvezető feladata megtalálni a potenciális ügyfeleket. A kontaktusok heti számát kvótázni szokták. Nagy általánosságban mondható, hogy Magyarországon a legtöbb cég heti hét üzleti találkozóval fenn tudja tartani magát per üzletkötő. Persze vannak olyan cégek, ahol ez a szám napi tizenöt, és van olyan is, ahol ez heti tizenöt. Sokszor elmarad az új vevők megkeresésének kvótázása, és a munka kimerül a régi vevők látogatásában. Cégfüggően ezt a helyzetet többféleképpen is megoldhatjuk, de nem maradhat el, hogy a cég új potenciális vevőket szerezzen. A vevők csődbe mennek, elköltöznek, meghalnak. Ha nem pótoljuk a fogyást, akkor az árbevétel csökkenni fog.
Minősít:
Amiből egy értékesítőnek a legkevesebb van, az az ideje. Ha nem tudja pontosan kivel beszél akkor csak vesztegeti az idejét. Akkor is a minősítés hiányáról beszélünk, ha vásárolnak tőlünk, de nem annyit, mint amennyit bírnának. Sok esetben beszállítóként sokkal több dolgot tudnánk beszállítani, mint amennyit vesznek tőlünk, egy részét mástól veszik. Ha nem a döntéshozóval beszélünk, akkor megint csak felesleges köröket kell futnunk. A minősítés arra is kiterjed, hogy felmérjük a cég stabilitását, és a vezető vezetési képességeit, és ha kell, akkor segítünk nekik, hogy kiküszöböljék a hibáikat, és ne menjenek csődbe! Vagy legalábbis nem kalkulálunk velük hosszútávon, ezért nem adunk nekik átutalásra árút.
Lezár:
Sok cég adatbázisa tele volt olyan ügyfelekkel, vevőkkel, akiket egy hónapon belül le lehetett zárni. Volt olyan kisvállalat, amelyik 450 millió forintot csinált hat és fél hét alatt. Amikor lezárták a folyamatban lévő ügyfeleiket, a teljes tavalyi árbevételüket elérték kevesebb mint két hónap alatt! Olyan értékesítők kellenek, akik nem csak autóznak, telefonálnak, de behozzák az árbevételt, és az árrést! Ekkor mondhatják el, hogy dolgoztak.
Után-követ:
Sokkal, de sokkal nagyobb szájról-szájra kampányt, és sokkal nagyobb bevételt lehet elérni, ha a már elégedett vásárlóinknak sokkal többet eladunk.
Minden cégben van egy terméklétra vagy szolgáltatási létra. Egy új vevőt nehezebb feljebb mozgatni, őt először csak be kell hozni a rendszerbe. Ha a cégben nincs kidolgozva egy ilyen létra, nem tudja, hogy melyik vevőnek, mit kellene még kínálni, eladni, akkor a bevételének a nagyobb részét nem kontrollálja. A legsikeresebb hetek bevétel szempontjából mindig is azok a hetek, amikor minden törzsvásárló, törzsügyfél neve mellé odaírták, hogy mit, mennyiért igyekeznek neki eladni.
Szakértői jelentések a cégtulajdonosnak
- A várakozásoknak megfelelően alakultak a munkaerő-piaci adatok a szakértők szerint
- Az új Földtörvény hatásai az agráriumban
- KSH: májusban tovább csökkentek az ipari termelői árak
- Növekvő pályán tartja magát az építőipar
- Magyarország is építi innovációs ökoszisztémáját
- A The Riverside Company szerint érdemes befektetni a régióban
- Manpower: a magyar cégek harmada nehezen talál megfelelő munkaerőt, főként szakmunkások, mérnökök hiányoznak
- Bisnode: nővelték bevételüket az internetes kereskedők
- Bisnode: évek óta veszteséges a vendéglátóipar
- Ezer milliárdos beruházási igény az állattenyésztésben
V Pont bemutató:
A és T Profi Kft
Baja
Cégünk 1997 óta működik. Társas vállalkozások és egyéni vállalkozók számára végzünk teljeskörű számviteli, adózási szolgáltatást, bérszámfejtést, munkaügyi ügyintézést, pénzügyi és üzletviteli tanácsadást, .
Szakmai felelősségbiztosítással rendelkezünk.
AKTIVÁTOR-3 KFT Fehér Lajosné bejegyzett könyvvizsgáló, adószakértő
OROSHÁZA
Komplex szolgáltatás vállalkozásoknak az egész ország területén.
Minden adminisztrációs feladatot megoldunk a cégalapításól kezdődően. Könyvelés, bér-munkaügyi feladatok, pályázatfigyelés, könyvvizsgálat, cégátvilágítás- profi szakértők bevonásával.
Távkönyvelés, az ország bármely pontjáról elérhető szolgáltatás!